2007-12-30

Första turen i Rocket blev mycket simning

Första provturen i Rocket och med VKV Ving. Vet inte om jag ska rapportera på paddling eller simning :)
Helt otroligt svårt! Kunde inte ens börja paddla innan jag gick runt så det blev mest övning på att ta sig ut ur en upp- och nedvänd kajak och klättra i igen. Tröttnade efter att jag åkt i vattnet ett 10-tal gånger. Jag räknade med att det skulle vara svårt, men det här var ju löjligt. Kom ju inte ens ut på öppet vatten utan höll mig ute i vassen hela tiden för att få någon som helst stabilitet. Testade även att fylla den lite med vatten för att öka stabiliteten och det hjälpte nog lite, men nosen hamnar oroväckande lågt i vattnet.
Måste köpa våtskor och long johns på stört för att kunna fortsätta träna balansen utan att det gör alldeles för ont i tårna efter 30 minuter :D
I morgon fortsätter jag med balansträningen. Det blir nog inte någon riktig paddling i den kajaken förrän om några veckor...

Inga kommentarer: