2008-07-14

Vansbrosimningen 2008

Ny våtdräkt, crawlkurs, träning inomhus i bassäng och i Delsjön...det gjorde att jag kapade 14 minuter från föregående år. Det blev dock inte något crawlande. Crawl är fortfarande för ansträngande för mig eftersom jag ännu inte fått till tekniken.
Vi körde upp på söndag morgon vid 06:00, kom upp vid 12-tiden. Precis lagom för att hämta ut nummerlapp, byta om och gå till starten i lugn och ro. Simningen flöt på utan problem. Det kändes som det var mer strömt i år än tidigare och jag fick slita en del i motströmmen den sista kilometern. Första kilometern gick på 17 minuter, andra på 19 minuter och sista på 24 minuter.
Direkt efter vi gick i mål och fått i oss mat så åkte vi hem. Det innebar att vi totalt befann oss i Vansbro 4,5 timme och då var 1-1,5 timme i vattnet. Känns ganska meningslöst för en resa som tar 6 timmar x 2 = 12 timmar.
Inte mycket att säga förutom att det gick bra. Det finns ändå utrymme för en rejäl förbättring till den gången då jag kan crawla.
Startnummer: 4402
Tid: 1:00:47
Placering: 592 av 3408

Inga kommentarer: