2009-12-14

Listor - Perfekta sättet att hantera dina icke-vänner på Facebook

I helgen så satt jag och funderade på hur jag ska fixa fler neighbors till FarmVille i Facebook som jag råkat sugas in i. För att lägga till en neighbor så måste du även vara vän med person i fråga. Samtidigt så vill du inte terrorisera dina "riktiga" vänner med spammande om att de ska börja med FarmVille och du heller inte att okända människor ska få tillgång till alla dina privata uppgifter och bilder...

Lösningen heter Listor. Du kan lägga till personer till listor och varje lista har sina egna inställningar för vad du vill visa för dem. Så nu har jag en lista som heter "Farmville friends" och de personer jag lägger till i den listan ser lika lite som de som inte är mina vänner. När jag sedan vill ta bort dem som mina "vänner" så är det enkelt att bara gå igenom den aktuella listan och plocka bort dem.

Inga kommentarer: