2005-08-12

Semestern förstörde min träning...

I år hade jag bara 2 veckor semester och första veckan gick suveränt och jag tränade minst 1 pass per dag; bl.a. löpband 5 km, styrketräning 3 pass, 4 golfrundor, löpspår 5 km.
Sen var det en fest på helgen och efter den så gjorde jag absolut ingenting. Vädret var inte direkt upplyftande så jag satt mest och spelade nätpoker och CounterStrike:Source hela dagarna. Laddade upp en rejäl ångest över att förstöra min första fina träningsperiod.
Latheten fortsatte långt in på först arbetsveckan, men i helgen så började jag på nytt. Har börjat inse att det snart bara är en månad kvar till Lidingöloppet!!! Gahh, om jag ska överleva 3 mil i stentuff terrräng så gäller det att ligga i.
Jag och Sören, en polare som också verkar hänga med på klassikern, körde tuffaste 10 km-spåret på Billingen. 51 minuter första gången jag sprang efter 2 veckor av total passivitet och med riktigt tuffa backar får verkligen duga. Det var ju bara ett träningspass så vi hade lite till att ge.

Inga kommentarer: