2006-02-11

Tony Pölders

Jag veckopendlar till Olofström i Blekinge för ett jobb på Volvo IT där som är planerat att pågå i 11 veckor från vecka 4 till vecka 14. På "vägen" (en liten omväg blir det) så ligger Tony Pölder Sport, den officiella Vasaloppsbutiken.
När jag åkte hem från Olofström så passade jag på att åka in där en sväng. Det ligger i Nässjö, strax sydost om Jönköping.
Jag var ute efter ett par tumvantar, mössa, en högflourskloss till en kompis och gärna några andra roliga prylar om det fanns några. Mycket skidor fanns det, prylar högt och lågt. Det är väl värt ett besök om man ska skaffa nya prylar :)
Hittade i alla fall en mössa och tumvantar, tog några sandpapper också (ska användas för att rugga upp fästytan innan man vallar). Högfloursklossen vet jag inte riktigt hur den ska användas men jag gissar att den är till glidytorna som slutfinish. Det är inte jag som ska ha den så jag får det nog förklarat när jag levererar den...
Ska hem till mina föräldrar nu på födelsedagsmiddag (jag fyllde 29 år igår :D) och då ska jag passa på att valla klart skidorna inför Vasaloppet med ny fin glider. Swix Lila blir det nog. Grunda fästytorna etc. Se till att de är i topptrim inför loppet som är om 15 dagar!

Inga kommentarer: