2008-01-16

Totalt omotiverad!

Vad gör man då man bara känner för att åka hem och lägga sig i soffan och bara låta timmarna glida iväg med dåliga amerikanska serier på TV:n?
Dagen började inte så bra. Regn som vanligt i Göteborg de senaste dagarna och jag kom som vanligt för sent till jobbet, dvs. runt 09:00...lagom till fikat :-)
Sedan så blev det inte särskilt stora framsteg i jobbet utan körde fast gång på gång. Inte direkt motivationshöjande...
Planen var att köra ett lätt distanspass löpning på 8 km, men kände inte alls för det så jag åkte helt enkelt hem och lade mig i soffan och åt jordnötter framför TV:n.
Känns riktigt bra. Ok, ett litet uns ångest eftersom målet med sub3 på marathon är otroligt tufft och jag behöver träningen, men just nu tänker jag att jag också behöver vilan och motivationen för att det ska gå.
Träning ska vara kul även om man har tuffa mål!

Inga kommentarer: