2009-04-28

Google Android 1.5

Igår lade jag in senaste versionen av Googles mobila operativsystem Android v.1.5.
Förväntningarna var inte jättehöga eftersom jag under påskhelgen installerade version 1.1 och det förändrade till synes ingenting, men nu var det en jätteskillnad.
Här är det som jag tycker var extra bra:
-Hela användargränssnittet har fräschats upp och fått en krispigare känsla
-Kalenderna rullar äntligen problemfritt istället för att haka upp sig hela tiden och hoppa omkring mellan dagarna utan kontroll
-Det går att hämta mail i Gmail som man råkat radera och flytta bort dem från Trash
-Snabbare webbläsare
-Enklare hantering av bookmarks
-De flesta applikationer vrider sig om man lutar mobilen
-Alla fönster har en snygg slideeffekt när man byter mellan fönster (måste aktiveras)
-On-screen-keyboard som poppar upp när den behövs (iPhone-känsla)
-Röststyrning - Google search, voice dialing, hantera applikationer etc.
-Fler roliga och ovanliga ringsignaler
-Ny Linuxkärna (v.2.6.27)
Enklast är väl att läsa release notes själv: http://www.osnews.com/story/21373/Android_1_5_Released
Jag upptäcker mer efterhand...men sammanfattningsvis så är jag riktigt riktigt nöjd!

Inga kommentarer: