2010-01-12

Coopers test

Enligt träningsprogrammet inför Göteborgsvarvet skulle jag idag springa 6 km på 29 min. Eftersom passen förra veckan alla gick långsamt så tänkte jag att jag får köra på lite hårdare idag.
Det blev ett spontant Coopertest! Hade inte tänkt köra det utan körde på i backar och utan riktig uppvärmning. Efter 11 minuter kollade jag på klockan och såg att jag började närma mig 3000 meter. Körde på till 12 minuter och hade då sprungit 2870 meter! Det rankas som "Mycket bra" eller "Utomordentligt". Sjysst! Fast Wikipedia hade även en tabell för aktiva idrottare och där hamnar mitt resultat på "Dåligt".
Jag tror nog att jag ganska lätt kommer en bit över 3000 meter på 12 minuter om jag verkligen går in för ett Coopertest och under lite bättre omständigheter än idag.

Inga kommentarer: