2012-07-02

Veckorapport v.26, 2012

Vecka 26, 2012

Måndag 25/6
-Bloggade förra veckans veckorapport.
-Har nu bytt till LastPass istället för KeePass för att hålla reda på alla mina lösenord. Verkar grymt smidigt. Köpte premiumversion direkt för $12/år. Har även aktiverat Google Authenticator för att öka säkerheten till väldigt hög nivå.
-Testar MightyText för SMS-hantering. Ser helt fantastiskt bra ut. Skickar SMS via browsern via telefonen. Väldigt smart lösning.
-MantisDroid - Implementerar "edit project".
-Testar en annan säkerhetsapp för Android istället för Wheres My DroidLookout. Verkar fungera bra och de har gjort allting väldigt snyggt. Ungefär som Find My iPhone från Apple.
-Bokat första servicen för min Volvo V60 vilket blir nu på fredag. I helgen började bilen säga "Tid för service överskriden" vilket jag inte tyckte lät så bra med tanke på garantin, men jag har inte kört 2000 mil (endast drygt 600 mil) och den är inte ens 1 år gammal så jag ligger inom serviceintervallet. Jag misstänker att räknaren aktiverades ett par veckor innan jag hämtade ut bilen.
Tisdag 26/6
  • "edit project" klart.
  • "create project" klart.
  • "delete project" klart.
  • Nu är det bara de sista 20% kvar som tar 80% av tiden :-)
Onsdag 27/6
-MantisDroid - Implementerar behörighetssystem för alla funktioner. Olika användartyper får göra olika saker
-Äntligen tillräckligt frisk för att springa till jobbet. Försökte ta det lugnt, men inte så lätt ju :-)
-Nytt batteri till min Nexus S blixtsnabbt levererat från Batterilagret. Hoppas att batteritiden blir lite bättre nu.
-Jailbreakade min iPhone 4S med Absinthe 2.0.4. Untethered jailbreak som betyder att jag inte behöver vara ansluten till en dator vid varje uppstart.
-Installerade DeskSMS från Cydia för att kunna läsa och skicka SMS från min iPhone utan att ha den med mig. Ungefär som MightyText som jag lade in på Nexus S i måndags.

Torsdag 28/6
-MantisDroid - Behörighetssystemet blir ganska komplext eftersom varje användare kan ha separat behörighet på projektnivå som inte matchar systemnivån. Att loopa över alla projekt och fråga vilken behörighet en användare har känns inte rätt.
-Testar DeskSMS på iPhone 4 och MightyText på Nexus S. MightyText fungerar perfekt. DeskSMS har nog bara lite inkörningsproblem. Det fungerar att läsa mottagna SMS vilket är det primära. Att skicka fungerar inte.

Fredag 29/6
-Lämnat in bilen på första servicen efter 12 månader.
-Inlines med stavar tur och retur Bra Bil.

Lördag 30/6
-Fika och promenad hela eftermiddagen
-Film - Harry Potter och Dödsrelikerna: Del 1

Söndag 1/7
-Köpte vår 3:e spjälsäng. Det är bra att vår son har lite valmöjligheter.
-VPS - Webmin-uppgraderingen gick fel vilket gav en störning på kontrollpanelen. Det blev ett ofrivilligt skarpt test av att mina backuper fungerar. Allt återställt, men ett cron-jobb fick knas och började skicka ut mail kors och tvärs.
-BtB - Stort jobb med att rätt till felaktig data som skickas till XML-parsern så att den kan jobba obehindrat.

Inga kommentarer: