2012-07-24

Veckorapport v.29, 2012

Vecka 29, 2012

Måndag 16/7
  • Lång dag med mycket strul för att implementera upload attachments. Efter mycket jobb hittade jag till slut en lösning! Problemet låg i att ksoap2-android som jag använder inte ville skicka upp data som base64Binary utan skickade allt som java.lang.String eftersom den kollar vilken klass datan har och använder det istället för det som är definierat i WSDL:en. Wrappa värdet i en SoapPrimitive med "base64Binary" explicit satt så fungerar det.
  • Report feedback klart. Jag valde en enkel lösning där användaren själv får välja mail-app och kan se exakt vad som skickas till en ny mailadress enkom för ärenden kring appen: mantisdroid (at) nextsource.se
Tisdag 17/7
  • About-funktion klar med info om version, mitt företag, disclaimer och lite länkar.
  • Lade upp en enklare URL till produktsidan för MantisDroid: www.nextsource.se/mantisdroid
  • Öppnade upp min MantisBT för att visa vad som händer i utvecklingen. Det är även möjligt att registrera ett konto och rapportera egna defekter. View Issues
Onsdag 18/7
-MantisDroid - Började med behörighetssystemet. En hel del jobb, men jag har nog hittat en väg som leder mig rätt.
-Köpte cykelställ för dragkroksmontage på MekonomenThule RideOn 9503
























Torsdag 19/7
-Det tog en stund att lasta allt på bilen, men nu är den så gott som fullastad. Det går faktiskt att få på en cykel till eftersom cykelstället rymmer 3 stycken. Sen är det utrymme för 1 kajak till på taket (iofs så har vi den här gången en spjälsäng där).






















-I Skövde, Tidan, Abberud

Fredag 20/7
-I Skövde, Tidan, Abberud
-nettools.se - Uppdaterade Tapatalk Forum Plugin till senaste versionen, v.3.1.0, för Supportforumet.
-Paddlade 2 varv runt i Mullsjön vid Abberud. Sjön är ca 2,5 km runt kanten.
-Uppgraderade min Nexus S till Jellybean, dvs. Android OS 4.1.1, via OTA. Uppgraderingen gick helt utan problem. En hel del smått och gott nytt. Framför allt ännu ett lyft av GUI:t.
-MantisDroid - Behörighetssystemet börjar ta form. Problemet nu är att det tar tid att ta reda på accessnivåer för alla projekt en användare har access till ca. 3 sekunder per projekt vilket är på tok för lång tid.

Lördag 21/7
-I Skövde, Tidan, Abberud
-Löpning Mullsjön runt. Den är 2,5 km runt när jag paddlar, men blev 7,5 km när jag sprang...det blev inte helt raka vägen runt, men det var en hel del ljusgrönt och blåstreckat i vägen.
-MantisDroid - Behörighetssystemet...

Söndag 22/7
-I Skövde, Tidan, Abberud
-MantisDroid - Behörighetssystemet...

Inga kommentarer: