2012-10-22

Veckorapport v.41-42, 2012

Vecka 41-42

Projekt och utveckling
-MantisDroid
  • Problem med Touchwiz på SGS3. Appen gör att Touchwiz kraschar.
  • Utveckling, test och publicering av v.1.0.2 med fix för Touchwiz, snyggare felhantering, mindre storlek på app, fungerande ikoner för stora skärmar.
-candyman.se - Gamla siten har skrotats och en ny med samma stil som nettools.se och nextsource.se har skapats och lagts upp.
-Bob the Builder
  • Implementerade jQuery pluginen tablesorter i Inventory Wizard. Snyggt och enkelt sätt att få till sortering i tabeller. 
  • Lade även in tablesorter i alla tabeller, inkl. det lätt försakade admin-gränssnittet som fick sig en bra uppdatering.
  • Mängder med uppdateringar av informationen i databasen för att göra det mer komplett.
  • Fixade problem där levels visades fel efter att jag slutat använda item levels. Endast BP levels existerar.
-Google Play Price Calculator - Indiska rupier (INR) och ryska rubel (RUB) är tillagda eftersom de lanseras i Play Store den 25 oktober.
-Jag hämtade ut min Nexus 7 från Webhallen idag. En grymt fin liten surfplatta. Väldigt smidigt format och väger bara 340 gram.

Träning
-Löpning tur och retur jobbet x 4 dagar
-Skaffade Chesty - Chest mount harness till GoPro-kameran. Ska förhoppningsvis kunna ge bra och stabil film vid MTB-åkning.
-Köpte ny framlampa till MTB. På XXL har de en utförsäljning av Magicshine MJ-808 för 500 kr så jag passade på när jag ändå var där igår för inköpet av Chesty.

Övrigt
-Uppgraderade min GoPro HD Hero till senaste mjukvaran och då aktiverades timelapse med bild varje sekund! Tidigare var det endast varannan sekund.
-NPK - Höstfixardag. Fixade och inventerade kanotuthyrningen.

Inga kommentarer: