2006-09-13

Läkaren frågade: "Tränar du?"

Igår var jag på blodbussen och tänkte ge blod, men eftersom det gått över 5 år så fick jag inte det och det var nog bra eftersom det tar 3 veckor att återhämta sig och Lidingöloppet är nästa vecka. I alla fall så togs lite prover och läkaren frågade: "Tränar du?" "Ehhh...jo det gör jag. Tog Klassikern i år och det är Lidingöloppet nästa vecka" "Vi måste fråga alla som har en väldigt låg vilopuls, så det inte beror på något annat. Maskinen visar på 42."

Grymt fint! Trodde inte att min träning hade gjort så mycket för vilopulsen. Hade 59 när jag köpte pulsklockan i februari i år. I morse när jag vaknade så mätte jag vilopulsen igen och då blev det 39!!! Gunde och Armstrong hade tydligen 32 och jag har inte ju inte direkt överdrivet min träning. Helt sjukt roligt!

Inga kommentarer: