2008-08-17

Kristinehamn Adventure Race - Lång solo-klass

Min första multisporttävling som jag körde ensam genomfördes med godkänt result. Placerade mig på plats 19 av 31 anmälda varav 3 bröt och 2 inte startade. Tid: 7:31:30 vilket är 1:53:29 efter segraren.
Jag är till höger i bilden

Banan gick som följer:
Sträcka 1 - Orientering (lätt), ca 10 km
Sträcka 2a - Mountainbike (markerad led)
Sträcka 2b - Mountainbike orientering (lätt), totalt inkl. led ca 21 km
Sträcka 3 - Paddling (kajak), ca 10 km
Sträcka 4 - Orientering (lätt), ca 8 km
Sträcka 5 - Mountainbike orientering (lätt), ca 12 km
Sträcka 6 - Orientering, ca 3 km
Sträcka 2a, snitslad MTB, där banan var extremt teknisk ligger min största svaghet. Den gick 45% långsammare än snabbaste deltagaren. Utöver det så måste jag även fortsätta och bli mycket snabbare och säkrare på paddlingen och löpning. Orienteringen var ganska lätt och det var inte mycket tid jag missade där. De svåraste partierna låg på första orienteringen, men fältet hade inte spridit ut sig då och det blev ganska mycket skuggande av de som visste eller trodde att de visste vart de skulle :-)
Trevlig bana som inte hann bli tråkig. Det blev lite ensamt på vissa partier när jag tappade de framför och ingen kom ikapp mig.

Inga kommentarer: