2008-08-22

Multisportmobilen är hemma igen!

Efter den längsta semester som jag någonsin haft så är jag äntligen kommit hem. Det är faktiskt skönt att komma hem efter att ha åkt runt i hit och dit, bott i tält, tävlat och tränat.
Semester inleddes på samma sätt som förra året med Vansbrosimningen där jag lyckades komma in på min måltid 1 timme.
Första semesterveckan var jag sjuk och pysslade mest inomhus hemma med lite olika projekt. Datorn dog och min koppling till omvärlden klipptes av :-)
Andra veckan så åkte jag hem till mamma och pappa i Skövde. Det innebar att jag och farsan packade 2 motorcyklar med tält, sovsäckar och trangiakök och åkte på en 170 mil och 5 dagar lång semester i Norge. Djupa dalar, höga berg, slingrande småvägar, glaciärer och lååånga tunnlar.
Tredje veckan blev en vilovecka hemma i Skövde och lite havskajak runt Orust.
Fjärde veckan åkte jag till Dalsland och bodde i tält på Laxsjöns Camping från onsdag till söndag. Paddlade varenda dag och på lördagen så gick DKM+ som jag tyvärr bröt efter 35 km.
Femte och sista semesterveckan, efter 2 dygn materielvård i Göteborg, från onsdag till söndag så bodde jag tält i Värmland norr om Karlskoga på Lunedets Camping. Semester avslutades med Kristinehamn Adventure Race på lördagen. Jag körde lång solo-klass och kom in på 19:e plats av 29 startande efter en godkänd insats av mig.
Igår fick jag tillbaks min dator efter lagning och jag är åter ihopkopplad med omvärlden och kan börja blogga på nytt.

Inga kommentarer: