2008-09-17

Tider på olika löpsträckor

Via Funbeat så hittade jag den här omvandlingstabellen: http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp
Den visar tider man bör ta en okänd distans på utifrån en känd, t.ex. om du känner till din miltid så kan du se ungefär vad du bör kunna genomföra ett marathon på. Fast det funkar inte så bra på mig. Jag är bättre på kortare distanser än längre, men bara ett snäpp lägre för varje längre distans så helt uppåt väggarna är det ju inte. Troligtvis beror felet på att jag helt enkelt inte orkar köra längre distanser utan klappar ihop efter 25km.
Mina tider:
21.1 km: 1:37
LL 30 km: 2:47
42.2 km: 4:04
Med 1:37 på halvmaran borde jag gjort 2:42 på LL och 3:48 på marathon enligt tabellen.
Om 1.5 vecka är det återigen Lidingöloppet och mitt drömmål är så klart medaljtiden på 2:15. För att klara den så borde jag gjort halvmara på 1:25 och marathon på 3:11 vilket är riktigt bra tider och nog inget jag klarar just nu. Vi får se nästa vecka hur det går :-)
Distansträningen som jag precis börjat med ger bra resultat. En halvmara i veckan är målet och redan efter 3 veckor börjar jag känna att det är ganska lugnt att springa över 21 km i LSD-tempo. En annan drömtid är 1:30 på halvmarathon och nästa lopp jag gör på den distansen är med största sannolikhet Göteborgsvarvet 2009. Då jäklar! Om jag får starta från grupp 1B, som jag hoppas på, och att distansträningen går bra så ska det gå!!! Då har jag inget att skylla på!

Inga kommentarer: