2010-07-14

En vecka efter ÅEC

Efter lite över en vecka efter Åre Extreme Challenge så känns allt ganska bra. Jag drog inte på mig några skador alls på loppet. Inga blåsor, skavsår eller annat. Extra bra eftersom jag varken tejpade eller smörjde något förebyggande.
Jag blev däremot förkyld efter loppet och har varit tjock i halsen i en vecka så jag valde att helt skippa träning tills halsen kändes bra. Det är fortfarande lite förkylning kvar, men betydligt bättre än för en vecka sedan.

I torsdags blev det ändå lite cykling för att lämna in bilen på service. I Åre så började det låta om bilen som att jag hade hål i ljuddämparen. Det var ett sönderrostat rör mellan främre och bakre ljuddämparen. Det gjorde att när vi körde upp kajaken till paddelklubben så tappade vi ljuddämparen i ett fartgupp.
Verkstan monterade på ljuddämparen igen så jag slapp i alla fall att köpa en ny.
Cykling från och till verkstan funkade bra, men jag måste få in min MTB på service igen. Har ett konstigt glapp i vevlagret, i sidled. Det gör att framväxeln ibland slutar funka och jag får sparka till vevpartiet så det glider över på andra sidan igen. Så gjorde jag mitt under tävling för att kunna växla ner till lilla drevet. Jobbigt när man behöver göra det mitt i en uppförsbacke utan att stanna. Det behöver förhoppningsvis bara dras åt, men jag kan inte se var och saknar specialverktyg till det. Sen läcker det lite från stötdämparen så en service är hög tid.

Helgen spenderades i mitt barndomshem utanför Tidan eftersom min systerdotter döptes och jag fick äran att bli fadder. Ingen träning där heller. Lugnt och skönt i värmen, men lite bilmekande och sedan ett dopp i sjön Viken.

I måndags drog jag på mig min Vibram Fivefingers Speed och körde 3 varv på terrängbanan vid jobbet. Idag, onsdag, har jag fortfarande grym träningsvärk i vaderna :-)

I kväll blir det paddling i Delsjön i min kära Rocket.

Äntligen börjar jag komma tillbaks till min vanliga träning. Bara jag får fart på cykeln igen och börjar cykla till jobbet.

Inga kommentarer: