2010-08-15

Icebug Celeritas

Igår köpte jag ett par nya terrängskor: Icebug Celeritas



Idag tog jag dem på sin första runda. Det blev den tuffaste rundan på länge. Jag försökte undvika asfalt och körde därför obanat inne i Slottsskogen. Körde Bragebacken upp en gång allt vad jag hade och nådde 199 i puls. Den pulsen mätte jag upp senast för 2 år sedan och idag lyckades jag nå den igen!

Skorna funkade jättebra. Lite halt på några stenar då jag inte tryckte till ordentligt med foten utan fegade. Annars  mycket bra fäste. Jag upplevde att de inte var så sköna att gå omkring i. Det är något med mönstret under hälen och sen något som trycker framme vid snörningen. När jag sprang med dem så satt de perfekt och kändes väldigt behagliga. Vem går med löparskor? :-)

På lördag så ska de på tävlingspremiär på Kristinehamn Adventure Race. 8-timmarstävling, vilket betyder att segraren går in på 8 timmar. Jag hoppas på under 10, men jag kanske underskattar mig själv den här gången.

Inga kommentarer: