2012-06-04

Veckorapport v.22, 2012

Vecka 22, 2012

Måndag 28/5
Bloggade veckorapport
GTD-genomgång

Tisdag 29/5
MantisDroid - Edit issue är äntligen klar. En hel del pill att få ordning på allt, men mycket av det kommer att hjälpa mig när jag gör report issue och edit/create project.
MTB tur och retur jobbet + hämtade fakturaunderlag på NPK på vägen hem.

Onsdag 30/5
MantisDroid - Refaktorering av entiteter och Robotium-tester så att det har en mer logisk implementation.

Torsdag 31/5
MantisDroid - Implementation av Report issue + restpunkter från Edit issue som jag trodde var klar, men det går alltid att hitta något som man missat.
Lade in alla mina domäner (9 stycken) och bloggar (8 stycken) på Google Analytics (analys av trafik) och på Google Webmaster Tools (diagnostik).
Löpning tur och retur jobbet.

Fredag 1/6
ComHem strulade till bytet av bredband, telefoni och TV. När jag beställde bytet så fick jag besked av kundtjänst att det gamla bredbandet skulle ligga parallellt i en månad, men i morse var internet nere. Det löste sig enkelt genom att helt enkelt koppla in routern i väggen istället för i kabelmodemet. Dock fungerar inte telefonen. Om man ringer till vårt telefonnummer så får man meddelandet att numret har ingen abonnent eller att det är bortkopplat. Hoppas inte ComHem tappat bort vårt nummer nu bara.
"GTD - den 1:e" - Första dagen i varje månad ligger det alltid en stor hög med bokningar. Det är framförallt sånt som ska göras regelbundet och den 1:e i varje månad tyckte jag var en bra dag att lägga det på. Ex. Uppgradera produktionsservrar, skicka ut fakturor, kontera och bokföra föregående månad både för mitt företag och för NPK (där jag är kassör för kanotuthyrningen vid Delsjön), ta de backuper som inte går automatiskt, se över ekonomin m.m.
Inlines tur och retur jobbet.

Lördag 2/6
Babysim - Han var kanske inte bäst i klassen på att simma, men det var ju första gången :-)
  • Implementation av delete issue.
  • Milestone nådd. Nu fungerar CRUD-operationerna för issues. CRUD = Create, Read, Update och Delete.
Söndag 3/6
MantisDroid - Skriver Robotium-tester för CRUD-operationerna på issues.
NPK - Förberedde lönesystemet (egenframtaget i Google Spreadsheet)  med information för årets sommarjobbare i kanotuthyrningen och på kanotskolorna. Jag är löneadministratör för dem.

Ordlista (ord som kan behöva extra förklaring)
NextSource - Min enskilda firma för konsultuppdrag och projekt
MantisDroid - Android-app som jag utvecklar för mobil hantering av MantisBT
VPS - Virtual Private Server. Mitt webbhotell: nettools.se
NPK - Näsets Paddlarklubb. Kajakklubb vid Delsjön: npk.nu
GTD - Getting Things Done, den metod jag använder för att effektivisera och göra livet lättare.
Bob the Builder - Webbplats jag driver för crafters i Entropia Universe.

Inga kommentarer: