2012-06-18

Veckorapport v.24, 2012

Vecka 24, 2012


Måndag 11/6
Planerade vilka sessioner jag ska gå på på konferensen dev:mobile, i morgon eftermiddag, med hjälp av konferens-appen.
Bloggade förra veckans veckorapport.
Städa bort gammal kod och databaser från mina domäner. Detär viktigt att så snabbt som möjligt städa bort det som inte används längre.
VPS - Alla automatiska backuper ändrade till ny lösning för att minska utrymmeskravet för backuper på servern, dvs. de mellanlandar inte längre på servern utan går direkt till ett filarkiv.
nettools.se - Design av webbplats.


Tisdag 12/6
Konferens dev:mobile
nettools.se
  • Design av webbplats. Klart för lansering. Vissa delar kommer framöver att förbättras och förändras, men det grundläggande är klart.
  • Den nya siten är nu publik. Den gamla Joomla-siten är borttagen. Fokus på den nya siten ligger på enkelhet och minimalism.
Avinstallerade Facebook-appen på min telefon (Google Nexus S) eftersom batteritiden var extremt kort. Genast gick telefonen ner i viloläge så jag är något på spåren.


Onsdag 13/6
Morgon - Förkylning på gång. Ingen löpning.
nettools.se - Ny sida för att skapa supportärenden klar.
Kväll - Rösten helt borta, feber och väldigt ont i halsen så morgonens observation var korrekt.


Torsdag 14/6
Sjuk - Ont i halsen, stel i kroppen, lätt feber.
Eftersom jag är sjuk så får jag helt enkelt inte jobba med något så jag får ägna mig åt mitt privatliv en dag.
Strukturerade alla kontakter i Google Contacts. Tog bort duplikat, lade in nicknames på rätt plats, m.m. Det blir lätt kaos om man inte håller efter det.


Fredag 15/6
Sjuk idag också.


Lördag 16/6
Sjuk
NPK - Vårt årliga pass i kanotuthyrningen. Varje medlem som vill ha rabatterat medlemspris måste ta ett pass i uthyrningen vid Delsjön.


Söndag 17/6
Sjuk
nettools.se - Orderformulär klart och publikt.
Ballongflygningen blev inställd på grund av osäker väderprognos och för kraftig vind.

Inga kommentarer: