2007-02-20

Senaste prylen! MP3-spelare!

Eftersom jag lyssnar så sällan på musik (förutom i bilen), så har jag aldrig sett något behov av en MP3-spelare. Inför Vasaloppet Öppet spår på söndag omvärderade jag dock min ståndpunkt och insåg hur kul det skulle vara att kunna spela någon riktigt energigivande låt eller lyssna på något kul radioprogram medan jag stretade på i skidspåren mot Mora.
I söndags beställde jag en från Komplett. Enda stället som hade den för leverans den här veckan, så det fick kosta några hundra extra. 2195kr + frakt. Det blev en Creative Zen V Plus 8 Gb. Huvudanledningen till just det valet var att den har radio, mycket utrymme, liten storlek, 15 h batteritid och är snygg.

Creative Zen V Plus 8 Gb
Det är ganska komiskt att se hur lätt det är att ändra ståndpunkt kring vissa saker. Jag fick den igår och gick omkring med den hemma hela kvällen. Nu sitter jag med den på jobbet och tycker verkligen om att lyssna på musik medan jag arbetar. Avkopplande och emellanåt skönt att koppla bort sorlet runt omkring (sitter i öppet landskap och programmerar).
Jag precis börjat lyssna på Reggaeton, så spelaren är full med det och allt är nytt för mig. Riktigt kul musik. Jag dansar salsa och det brukar vara Reggaeton-uppvisning vissa salsakvällar, så det kanske jag ska hänga med på....hmmm....note till mig själv: Kolla på Reggaeton-kurs

Inga kommentarer: