2008-05-19

Åre Extreme Challenge får vänta ett år

Idag beslutade jag till slut hur jag ska göra med Åre Extreme Challenge (ÅEC) och det blev tyvärr att jag hoppar över det i år. Paddlingen fungerar inte så bra och jag behöver fixa en ny kajak som är lite stabilare än multisportracern: Rocket, som jag försöker lära mig att paddla just nu, alternativt att till nästa år så kan jag hantera den i forsen. Cykling och löpning fungerar ganska bra, men jag har inte hunnit med tillräckligt mycket träning för att det ska vara värt att åka till Åre.
ÅEC är ganska dyrt om man ser till alla utgifter; anmälning, resa, boende, mat, ev. kajakhyra...det blir runt 6000 kr + 1 vecka semester.
Alltså, i år blir det inte.
Kristinehamns Adventure Race solo-klass har jag inte bestämt än heller.
Däremot så är jag anmäld till DKM+ (Dalslands kanotmarathon), men vet ej ännu vilken kanot jag paddlar...Rocket eller lånad motionslåda från NPK...

Inga kommentarer: