2010-05-06

Androidutveckare

Jag har en hel del pågående arbete kring min väg till att bli Androidutvecklare.

Första steget är ju helt enkelt att bara använda Android till vardags. Nu har jag 2 telefoner med Android: Android Dev Phone 1 (aka HTC Dream) och HTC Desire.

13 april så startade vi en studiecirkel på Volvo IT om Androidutveckling och vi har där valt boken Professional Android 2 Application Development (ISBN: 978-0-470-56552-0). En bok som, enligt mig, har ett mycket bra upplägg där olika exempel används genom hela boken för att gå igenom de olika koncepten.

22 april så deltog jag i ett Androidseminare med GTUG Göteborg (Google Technology User Group) där Androidutveckling presenterades och vi fick vidareutveckla en demoapplikation.

7 juni så börjar en högskolekurs i Androidutveckling som jag är antagen till: "MIU-24010 Datateknik, GR, (B), Applikationsutveckling för Android". Det är en sommarkurs på 10 veckor.


Samtidigt arbetar jag just nu med min första applikation till Android som ska släppas på Android Market och göras publikt tillgänglig. Det finns även en handfull till applikationer på ritbordet, men en sak i taget.

Inga kommentarer: