2010-05-07

Simplify your life

Förenkla livet genom att helt enkelt ta bort störande och tidsödande saker som inte leder till något som du har nytta av i ditt liv. Välj vad du vill göra och sluta med det du inte vill göra. Det innebär inte att du ska ta bort saker du tycker är roliga och underhållande för det ger dig faktiskt något i livet.

Det jag har identifierat som åker ut snarast är:
  • Farmville - Verkligen bara slöseri med tid. Passa tider för att inte grödorna ska vissna eller att hunden springer iväg bara för att jag inte matar den tillräckligt ofta. Nej, ut med skiten. Det gör också att jag kan bli av med alla "låtsasvänner" jag har på Facebook bara för att ha många grannar i Farmville. Åtgärd: Avinstallera Farmville och ta bort alla Farmvillevänner.
  • Knighthood - Ännu ett spel på Facebook som inte betyder något för mig. Jag klickar runt lite varje gång jag får ett mail om att något har hänt och så fortsätter det. Meningslöst. Åtgärd: Avinstallera Knighthood.
  • Serietidningssamling Fantomen - När jag var lite yngre så samlade jag på serietidningen Fantomen. Jag har nu alla nummer från 1977-1997. Det innebär att jag måste förvara 4 flyttlådor med tidningar. Samlingen mår inte bra av att ligga på det sättet så jag måste nu skaffa plastfickor till varje nummer så att de håller formen och inte blir fula. Sen måste alla nummer inventeras och många nummer ska bytas ut till bättre versioner. Jag ska då leta runt på Internet, antikvariat och loppisar för att hitta nya nummer osv. Massor med jobb som inte ger mig något. Visst kan det få ett värde i framtiden, men jag tjänar mer på att jobba och göra saker som verkligen ger mig något. Åtgärd: Sälj alla tidningar
Det jag vill uppnå är ett liv som är lite enklare och med mindre måsten och prylar. Ju fler prylar man har desto större stress kring att man inte använder dem och mer saker ska förvaras och vårdas.

"Minst antal prylar när han dör vinner!"

Inga kommentarer: