2007-06-01

Fästingattack!

Jag har den senaste veckan fått ett 10-tal kliande småmärken lite här och där på kroppen, men tänkt att det är insektsbett och att det lilla svarta på toppen är sårskorpa efter att jag rivit sönder dem. Idag när jag satt på jobbet så tog jag en lite noggrannare titt på den jag har på magen och såg att den hade små ben!!! Haha, sprang till toaletten och drog loss den. Visst var det en fästing! Sen tittade jag på de andra och visst var det fästingar där också. Totalt 4 stycken hade jag. De kommer troligtvis från orienteringstävlingen i tisdags eller möjligtvis från picknicken i skärgården i lördags.
De andra märkena är nog (förhoppningsvis) insektsbett sen i helgen. Fast nu kommer jag kontrollera allt dubbelt så noggrannt. Attan vad det kliar överallt nu då :D
Det var första gången jag haft en fästing, även fast jag är uppväxt på landet på en bondgård med massor av djur som ofta har fästingar så har de inte fått tag i mig :D
Någon gång ska vara den första.
Dags för den där TBE-vaccinationen märker jag för jag kommer ju inte att vara utomhus i skogen mindre nu när jag orienterar och multisportar.

Inga kommentarer: