2007-06-03

Kolmården Adventure Race 2007

Etapp 1 - OL: Jag i röd tröja och Fredrik G är precis bakom i blått
Det var strålande solsken hela dagen, något blåsigt och det kändes när vi paddlade ut i havsviken och vattnet slog in över däck och rakt ner i sittbrunnen.
Banan var tuff och lång, men jag tyckte det var jättekul första tävling för mig. Har inte svurit så mycket på länge
Helt underbart när jag körde ner i en lerpöl och halva cykeln försvann + att jag inte fick loss fötterna och la mig på sidan mitt i skiten!
20 lag startade, 5 lag bröt och vi placerade oss som lag nummer 13. Helt klart godkänt.
Efter lite analys av resultatet så ser jag att OL och paddling var våra mest långsamma moment, dvs. de etapper då vi hade en tid som var >50% längre än vinnarnas etapptid. På MTB klarade vi oss bra, dvs. <50% längre än vinnarnas tid.
Tack Fredrik för en kul tävling. Vi kämpade på och gjorde ett bra jobb!

Inga kommentarer: