2007-10-03

Kosttillskott för att må bra

Förr i tiden så var kosten mycket bättre och vi ägnade mer tid till just mat. Nu är många för stressade för att tillaga mat från bra råvaror och äta varierat. Maten idag har sämre energivärden och innehåller inte tillräckligt för att tillgodose våra behov. Därför vänder vi oss till tillskott.
Det går att äta bra, men det kräver lite för mycket engagemang för att de upptagna människorna idag ska hinna och orka.
Alltså måste vi (mer eller mindre) tillföra olika ämnen genom pulver, tabletter och vätskor. Känns inte helt bra, men om det gör att jag mår bättre så köper jag det.
Jag har nyligen fått Mivitotal Flex rekommenderat. Det ska innehålla över 100 mineraler och vitaminer + Q10, alfalfa, psyllium och bioflavonoider. Vad det betyder vet jag inte men bra måste det vara eftersom de skyltar med det :-)
Utöver alla vitaminer och mineraler behövs även Omega-3 tillföras. Det finns mängder av fabrikat och jag tänker ta någon krillolja.
Allt kan köpas på Gymgrossisten till hyffsade priser.

Inga kommentarer: