2007-10-30

Vilopuls 43

Efter en diskussion på Funbeat om vilopuls så var jag tvungen att mäta min nuvarande vilopuls och den här gången valde jag att sova med pulsbandet på och mäta pulsen kontinuerligt hela natten. Det var inte jättebekvämt och jag vaknade vid 3-tiden mitt i natten. Såg att pulsen inte registrerades längre men orkade inte göra något åt det utan somnade om.
Att den slutade ta emot puls kan bero på att pulsbandet blev helt torrt eller att jag låg för långt från klockan för länge.
I morse kunde jag sedan tanka över pulsfilen till datorn och besviket upptäckta att jag nu har 43 i vilopuls... Det var ju 39 i slutet av förra året. Iofs så bör jag mäta några gånger till och se att det inte var något som påverkade pulsen. Pulsen förändras ganska mycket när man sover.

Inga kommentarer: