2007-11-01

Cykelstället

Nu är jag så nöjd och glad att jag sitter och studsar!
Förra månaden så hade jag ju inne min MTB på service på Cykelstället för bromsar, växlar och pedaler. De fixade det och jag var nöjd även om det växlarna inte funkade perfekt vilket både jag och Cykelstället var medvetna om. Under och efter Femmans multisportrace så upptäckte jag att bakbromsen hade gått läck uppe i bromshandtaget, sedan gick det inte att justera höger pedal och växlarna strulade lite. Cykeln åkte in på lagning åter igen hos Cykelstället för 2 veckor sedan.
Idag fick jag tillbaks den och den fungerar såååå bra!!! Den är som ny! Växlarna fixade de genom att smörja upp alla wirar och justera växelörat, bromsarna fixade de genom att byta packningar i reglaget och fylla på bromsvätska, pedalen var tydligen inget problem förutom att verktyget jag använder var kass och drog runt insexen. Så för att förhindra runddragning av skruven så köpte jag ett nytt multiverktyg som de själva rekommenderade och då passade jag även på att välja ett med T25 torx så jag kan serva skivbromsarna själv. Utöver det så tog jag ett par nya LOOK-klossar till landsvägsskorna.
Vad blev priset för det här då? Jag räknade minst med 600 kr för arbetet + 375 kr för prylarna, men slutsumman blev på 300 kr!!! Hur är det möjligt? Arbetet bjöd de på och sedan har jag ju 20% rabatt på allt eftersom jag är medlem i FK Herkules. Helt otroligt, men sånt ger nöjda kunder + att jag nu säger till alla att de ska serva och handla på Cykelstället!
Ganska många utropstecken, men jag är sååå glad och nöjd!

Inga kommentarer: