2009-09-23

Adblock Plus blocker allt irriterande


Ibland blir man så fruktansvärt irriterade på annonser att man nästan väljer att gå till en annan webbplats. Då och då dyker det även upp annonser som suger all kraft ur datorn så det knappt går att surfa.
Gainomax-reklamen är grymt irriterande. Rör sig alldeles för mycket och på slöare datorer så tar den märkbart kraft.

Häromdagen så tröttnade jag och lade till addon:en "Adblock plus" i Firefox och såg till att bli av med Gainomax-reklamen. Vilken fröjd att slippa se all blinkande reklam. Visst, jag är jättesent ute och vettiga människor har blockerat all reklam för länge sen, men jag tror på den inkomstmodellen och förlitar mig själv på den till mina webbplatser.

Det som är tråkigt med reklam som är irriterande och tar kraft från datorn är att de gör att väldigt mycket reklam blockeras och webbplatserna tappar i intäkter vilket till slut leder till att de läggs ner för kostnaden att driva dem blir för hög.

Inga kommentarer: