2009-09-30

Android 1.6

Såg precis att Android 1.6 är släppt. Testar att installera precis nu. 1.5:an var ju så lyckad och efter det har jag kört CyanogenMod några veckor och varit fruktansvärt nöjd.
Bjuder 1.6 på något nytt?
Det här hittade jag under de få minuter jag testade innan jag var tvungen att sova:

  • Google Market är ny och har ett trevligt utseende
  • Power Control widget
  • Calender widget har ändrat utseende
  • Widgets för Direct SMS och Direct dial, dvs. direkt skicka SMS eller ringa upp en utvald person
  • Ny search widget som söker online, i contacts och säkert några fler ställen (ahhh, konfigurerbart: contacts, browser bookmarks and history, apps, music)
  • Speed Forge 3D började fungera, men det kan bero på att jag inte kör CyanogenMod längre
  • Settings - Battery use function
Saknas:
  • Fortfarande bara 3 ynkliga skärmar istället för 5 som jag vant mig vid med CyanogenMod
Det som är häftigt med en Android-telefon och om man som jag endast använder applikationer som lagrar data centralt är att man inte behöver bry sig om att ta backuper när man flashar telefonen.

Inga kommentarer: