2012-08-22

Nya prylar inför ÅEC 2013

Under mitt förra ÅEC så hade jag problem med mitt nya vevparti och sadelväskan. Vevparti är fixat i 2 steg. Först monterades det på de saknade distansringarna som cykelfirman som först monterade det hade missat att sätta dit. En riktig nybörjarmiss. Förra veckan ordnade jag även ett nytt vevlager eftersom det gamla var helt utslitet. Det blev ett BB70 (XT/SLX). Bikeplace ordnade allt snabbt och bra till ett vettigt pris. OBS! Det var inte Bikeplace som monterade vevpartiet felaktigt. Bikeplace rättade till det och Jon grymtade argt om hur dåligt det var gjort.

Jag hade även problem med att min sadelväska lossnade(!) när det blev väldigt skumpigt. När jag förra året var i Miami så hittade jag en cykelbutik som hade mängder med bra prylar och då passade jag på att köpa en ny sadelväska som sitter riktigt bra och har volym nog för att få plats med de prylar som behövs tas med på MTB-sträckan.

Idag köpte jag mig en löpvagn/joggingvagn. Den ska så klart inte användas på ÅEC, men mycket under min föräldraledighet innan tävlingen. Jag har under några veckor haft ute en bevakning på Blocket för bland annat ordet joggingvagn och i måndags fick jag en träff på en vagn i Falköping. Lämpligt nog så befinner vi oss just nu strax utanför Skövde. I morse hämtade jag den.
Ingen aning om vad det är för märke eller modell. Den ser ändå vettig ut. Bakhjulen är 20 tum och framhjulet är 16 tum. Låg vikt, lättrullad, fångrem, handbroms, extra regnskydd och monterad flaskhållare. Hyffsat lätt att fälla ihop. Priset var 500 kr vilket jag tycker är väldigt bra. Jag hade budgeterat 3000 kr så nu har jag 2500 kr att göra något roligt för. Det går lätt att lägga på två par nya löpskor som jag är i stort behov av.

Inga kommentarer: