2012-08-07

Veckorapport v.31, 2012

Vecka 31, 2012

Måndag 30/7
-I Ellös.
-Monterade ny roderlina i havskajaken. Det tog mycket längre tid än planerat.
-MantisDroid - Började arbeta med hantering av avsaknad av Internetuppkoppling. Klurigt att få till det snyggt. Appen funkar inte utan Internet, men användarna ska samtidigt få en trevlig upplevelse.

Tisdag 31/7
-I Ellös
-Kuling och regn. Inte mycket gjort utomhus idag.
-MantisDroid - Hantering av att appen kan dödas av operativsystemet precis när som helst implementerat. Den kommer upp och återställer sig som den ska.

Onsdag 1/8
-I Ellös.
-Min MacBook Pro har fått för sig att den befinner sig i Kalifornien och klockan där är just nu 03:48. Hur fixar jag det? I säkerhetsinställningarna hittade jag en inställning för platstjänster som var aktiverad, men jag kanske har råkat neka klockan att använda platstjänster någon gång så jag återställde varningar och hoppas att den frågar på nytt. Flyttade mig manuellt till Stockholm så nu går klockan rätt igen.
-MTB-tur runt Ellös + 1 varv på motionsspåret. Riktigt fin bana, men ack så kort. Det tar under 8 minuter runt. Vevlagret på MTB:n är trasigt så det låter som en tröska när jag cyklar. Jag får fixa det när jag kommer tillbaks till Göteborg.

Torsdag 2/8
-I Ellös.
-Paddling i havet med Rocket och nya havskajaken.
-MantisDroid - Fixat hanteringen av avsaknad av Internetuppkoppling.

Fredag 3/8
-I Ellös.
-MantisDroid - Skrotade möjligheten att använda en lägre version än MantisBT 1.2.9 pga. begränsningar i API:et mot MantisBT.

Lördag 4/8
-I Ellös.
  • App-ikoner omgjorda så de är skarpare, app promo icon skapad, 8 screenshots tagna på appen, beskrivningen på webbplatsen är uppdaterad och klar för publicering. Jag är ingen grafiker, men har gjort mitt bästa för att åtminstone ge en hyffsat professionell bild av appen. De går att göra om senare.
  • Appen upplagd och klar i Developer Console för Play Store. Dock ej publicerad eftersom jag vill genomföra fler tester. Priset blir 15 kr inkl. moms.
-Paddling med Rocket i havet utanför Ellös. Blåste en hel del. Kul i vågorna. Undvik helst att få stora vågor snett bakifrån.
-Next Source - Lade upp en sida med kontaktinfo och annan nödvändig information.

Söndag 5/8
-I Ellös.
-Paddling med Rocket i havet utanför Ellös. 
-Klättring på kil. Ensam med 3 slingor som jag klippte i säkringarna som jag lade högre upp och sedan flyttade jag med mig säkringarna nedanför mig. Lite pyssligt, men fungerade riktigt bra. Valde en lätt svavägg, men kan förhoppningsvis prova något lite mer avancerat i nästa vecka.

Inga kommentarer: