2012-08-27

Veckorapport v.33-34, 2012

Vecka 33-34, 2012

Nu har jag skrivit "dagbok" under några veckor och känner att vad jag gör varje dag inte längre är så intressant eftersom jag håller ett ganska bra tempo. Så nu provar jag ett lite annat upplägg. Det blir 2 veckor i en rapport nu eftersom det är semester och jag har inte varit hemma så mycket och kunnat skriva.


Projekt och utveckling

-Uppgradera Eclipse till Juno. Smidig automatisk uppdatering. Har det alltid fungerat så bra?
  • Skapade och lade upp ett egensignerat certifikat för att få SSL på nextsource.se till när jag ska testa om SSL stöds av min app.
  • Jobbat hårt för att stödja egensignerade SSL-certifikat, men med dåligt med framgång.
  • Uppgraderade till senaste versionen av ksoap2-android: 2.6.5
  • Lyckades till slut att få appen att stödja självsignerade SSL-certifikat. Länk till den lösning jag använde.
  • URLLogin utökades med automatisk inloggning om server-URL, användarnamn och lösenord är i fyllt, dvs. alla fält. Om användarnamn och/eller lösenord saknas så stannar appen vid inloggningssidan.
Träning
-Bytte vevlager på min MTB på Bikeplace. Oj, vilken skillnad med fräscha nyservade prylar.
-Långpass från Bikeplace, till Åbybadet och sen hem via Eklanda. 18 km löpning i hällregn. Varför är det alltid ösregn när jag kör träningspass genom Eklanda?
-MTB och paddling i solskenet. Riktigt fint pass. Cykeln går jättebra med nya vevlagret och Rocketen gick snabbt. Testade en Epic-paddel idag och den känns bra med sitt ovala skaft. Lätt att hitta rätt grepp och jag behöver inte hålla i paddeln lika hårt.
-"Baksmälla" efter gårdagens träningspass. Vad beror det på? Vätskebrist, energibrist...jag drack även dåligt med kaffe igår, abstinens? Får logga några fler tillfällen och se om jag ser något mönster. Sömnbrist bör det inte vara eftersom jag har semester och sover många timmar varje natt även om lilleman väcker mig några gånger på natten.
-Köpte nya MTB-skor: Shimano MD77. Lite enklare, men kostade bara 700 kr. "Finskor" som ska användas för fincykling till stan och sånt. Jag använder alltid skor med SPD oberoende av om jag tränar eller söndagscyklar.

-Har nu köpt en löpvagn. 500 kr via en annons på Blocket. Ingen aning om märke eller modell, men till det priset så kan man chansa lite. Den ser bra ut, har 20 tumshjul, lätt och rullar bra.


-Mölndal Outdoors KM i Multisport avklarad! Kul tävling i strålande väder. Jag känner att jag framför allt behöver jobba på cykelkondition och lite paddelteknik + att mina byten är på tok för långsamma. 

Inga kommentarer: