2007-03-05

På väg att bli träningstokig?

Vad håller jag på med egentligen? Är det för mycket träning och aktiviteter inplanerat?
Styrketräning - Idag körde jag första morgonträningen. Blev 8 minuter rodd, dvs. 2 km + 34 minuter styrka. Hur skönt som helst fast lite jobbigt att gå upp vid 05:30. Nu har jag planerat in 2 såna styrkepass per vecka fram till halvårsskiftet, måndag och torsdag morgon 06-07.
Löpning - I helgen köpte jag ju nya trailskor och sprang på snö, is och lera i nära en mil. Ett sånt löppass har jag lagt in varje onsdagsmorgon mellan 06 och 07.
Orientering - Efter jobbet idag ska jag iväg till SM Sport och köpa orienteringsprylar, kompass, kläder och definitionshållare. Förhoppningsvis så provar jag på orientering den 25 mars på FOLSkubbet i Årekärr-Labacka. Det finns inte ont om orienteringstävlingar, så det kan lätt bli ett par i månaden.
Klättring - På torsdag ska Oscar och jag iväg till High Sport klättergym och gå ett prova-på-pass på deras klätterväggar, så det kommer bli klättring framöver.
Cykling - I lördags köpte jag en racercykel och den måste ut och luftas så snart allt grus är bortsopat. Innan dess så blir det några MTB-rundor istället. Jag gick med i Hisingens CK i helgen och de har några rundor i veckan på racer. För MTB så blir att åka med HappyMTB som har 2 pass per vecka.
Multisport - Oscar och jag siktar på att åtminstone deltaga i 2 tävlingar i år.
En Svenk Klassiker - Min andra klassiker avslutas med Vansbrosimningen juli 2007. Jag är redan anmäld till nästa Lidingölopp så det finns stor chans att jag fortsätter direkt med ett 3:e varv...
Övrigt - Utöver ovanstående så vill jag gärna spela lite Squash, lära mig crawla (simma...inte kravla runt på golvet :) )
Inplanerade tävlingar (ej garanterat att alla genomförs, men planen är att allt ska genomgöras):
2007-03-25 Orientering FOLSkubbet
2007-05-12 Löpning Göteborgsvarvet
2007-05-17 Cykling Hisingen Runt
2007-06-06 Cykling Hökensås Runt
2007-06-15 Cykling Vätternrundan
2007-07-07 Simning Vansbrosimningen
2007-08-18 Multisport Kristinehamn Adventure Race
2007-09-29 Löpning Lidingöloppet
2007-10-06 Multisport Femmans Multisport Race

Inga kommentarer: