2007-03-03

Racercykel - Eddy Merckx CHM!

Då var det ordnat. Troligen årets dyraste inköp. Racercykeln. Jag har kikat runt en del innan och uppskattade att jag skulle få en vettig trampcykel för 15000kr, så det var min budget. Jag fastnade för Cykelmagneten nere i Falkenberg. De verkade veta vad de pratade om och de hade mängder med cyklar i just den prisklassen. Vad hände igår när jag definitivt skulle bestämma mig? Jo, jag surfar in på deras webbplats (www.cykelmagneten.se) och där på förstasidan så ser jag en cykel för exakt 15k. Det är så att Cykelmagneten fyller 15 år i år och firar genom att sälja Eddy Merckx CHM...fullcarbon, allt Ultegra, ITM styre + tapp, Selle Italia Filante sadel, Fulcrum 7 hjul och Schwalbe däck...för just 15000 kr! Det kan inte vara slumpen. Cykeln pratade med mig och sa att jag skulle ha exakt just den :)

Eddy Merckx CHM
 
Sagt och gjort så åkte jag iväg vid 09:30 imorse till Falkenberg. GPS:en gör att jag slipper leta reda på var det ligger bara jag har adressen. Hur skönt som helst. Om ni är intresserade så ligger det på Nygatan 64 i Falkenberg.Det är en butik som är totalt fullproppad med cyklar och cykelprylar. Får hjälp direkt och jag säger min budget och han skakar fram ett par cyklar, men det var ju redan förutbestämt att jag skulle ha den där Eddy Merckx:en. Till cykeln så behöver jag även skor och pedaler. Det blir ett par fina blå/silvriga Northwave Aerator 3 med carbonsulor :D och Look Keo pedaler. Sen måste jag även ha en liten sadelväska, 2 extraslangar och ställ (så att den kan stå i sportrummet bredvid mountainbiken).
Allt som allt så gick det på 16895 kr. Det var ju som hittat :D
...men den är såååå snygg!

Inga kommentarer: