2005-09-25

Lidingöloppet - Dagen efter....huvudvärk!!!

Gahhh!!! Känns som jag var på värsta festen igår. Bultande huvudvärk, illamående...känner för att spy. Lägg sen till att jag har ont i knäna, ALLA muskler i benen och fotlederna så mår jag uselt. Eller mådde uselt. Nu på kvällen så börjar jag vakna till liv och kan skriva det här.
Måste fixa något att äta. Pizza står högt på listan, men vi får se vad jag orkar ordna.
Vätskebrist, utmattning, långa dagar.
Tipset är nog att dricka mycket mer vätska. Både i flera dagar före själva loppet, under loppet och väldigt mycket efter loppet. Tillför även mycket salt och annat viktigt eftersom kroppen blir helt urlakad när man anstränger sig så här mycket.
En annan mycket viktig del är nog att vara helt utvilad. Jag laddade upp med det idiotiska att skippa en hel natts sömn onsdag till torsdag och istället så satt jag upp och lirade World of Warcraft och nätpoker. Jag tänker inte alltid helt klart utan gör det som faller mig in och det får jag lida för senare.
Dags att börja ladda inför nästa lopp som är på söndag. Det är iofs bara en halvmara så det blir busenkelt efter 30 km :)
Om jag inte känner mig helt pigg i benen på söndag nästa vecka så kanske jag hoppar över det. Det är ju bara 200 kr i avgift för loppet...

Inga kommentarer: