2005-09-23

Lidingöloppet - Resan dit

Slutade jobbet vid 15:00 för att åka upp i tid till Stockholm och få ut nummerlappen. Stannade till på min gamla gata i Västerås, Klockartorpsgatan, och tog en pizza på min absoluta favoritpizzeria i Västerås, La Pizza. Underbar salamipizza, brödet bakat med olivolja och strimlad salami. Värt ett besök.
Uppe i Stockholm var det inte lätt att hitta ut till Lidingö. Alla stadsdelar utom Lidingö var skyltade och efter drygt en timmes irrande så stannade vi till på en mack och frågade om vägen. Nu är det så att "vanliga" Stockholmare inte rör sig värst mycket på Lidingö, utan det är mest de med BMW och Mercedes...fördomar härjar fritt, men det finns väl någon sanning i det...så de visste knappt hur man hittade dit heller :)
Med hjälp av dem + några kunder på macken, så hittade vi i alla fall ut dit och självklart körde vi fel där också. Varken Lidingö eller själva loppet är skyltat. I alla fall inte dagen innan.
Efter 6 timmars körande (inkl. mat) så hittade vi äntligen fram till Lidingömässan där man hämtar ut nummerlappar och efter irrandet så kom vi 5 minuter för sent för att få ut våra...
Det positiva var att vi fick en parkeringsplats precis brevid mässan mitt på Lidingö eftersom det var ganska öde där efter 21:00. Kunde inte bli bättre. Parkera mitt i händelsernas centrum.
Gick ner till Hersby skola för övernatting på hårt underlag; omskrivning för att sova på golvet i en skolsal. Kostade 50 kr och vi fick ett nästan tomt rum. Var 4 andra grabbar där som också skulle springa. Tittade lite på TV, läste lite tidningar och somnade in runt 23:00...eller jag somnade in tidigare framför TVn, men blev väckt för att gå och lägga mig på riktigt.

Inga kommentarer: