2007-07-18

UCPA Multisport - Onsdag - Klättring och eskimåsvängar

Heldag på en klippväg en bit utanför Briancon. Lederna låg på 4b-6a. Mest blev det topprep som intstruktören drog upp, men jag fick även prova på att leda ett par gånger på en lätt led. Klarade min första 6a-led! Ett steg framåt att komma upp på nivå 6 :-)

På kvällen fick vi chansen att lära oss eskimåsväng i poolen. Tyvärr så fick vi inte mer än en kvart var vilket gjorde att jag inte riktigt lyckades, men det var inte långt bort från att lyckas. Roligast var när det blev missförstånd mellan de som kollade mig och ingen ville snurra upp kajaken när jag inte lyckades komma runt. Näsklämma är att rekommendera eller att tänka på att blåsa ut luft genom näsan när man är under. I alla fall jag fick upp massor av vatten där.

Inga kommentarer: