2007-07-30

Multipass

Första träningspasset där multisport verkligen låg i fokus genomförde jag idag. Grymt roligt och jättebra träning inför tävlingar. Kul att se att utrustningen fungerar för alla moment och gällande väder även om det just idag var väldigt bra väder. Lagom varmt och solsken.
Ett multipass består av minst 2 moment, dvs. sporter, och de bör minst pågå i 30 minuter vardera. Viktigt är att det blir ett byte mellan momenten så att växling övas och även att utrustningen i depån är i ordning med kläder, mat och prylar.
Egentligen skulle jag inleda dagen med löpning men för att komma igång tillräckligt snabbt efter lunchen så blev det landsvägscykling som första moment i 18.41 km på 44:25 min, efter det så blev det löpning med lite skog och grusväg i 6.2 km på 38:02 min, sedan bytte jag till MTB och körde grusväg i 14.85 km på 41:28 min, och som sistamoment blev det inlines med stavar i 12.12 km på 45:40 min.
Växlingstiden blev nog i snitt ungefär 6 minuter mellan varje moment vilket är lite för lång tid, men det var ju träning så då accepterar jag lite slöande för att inte ta ut mig helt för det finns en morgondag och troligtvis ännu ett pass... :D

Inga kommentarer: