2007-07-28

Marmot - Murmeldjur

För två veckor sedan var vi uppe och vandrade i Alperna vid Briançon och helt plötsligt såg vi ett litet djur komma skuttande. Jag trodde först det var en förväxt ekorre, sen blev det en jättekanin och slutligen en bäver :D
Den försvann lika snabbt som den dök upp så vi gick lite närmare och såg ännu fler djur titta upp ur sina hålor runt omkring oss. Tyvärr så lyckades vi inte fånga någon för att se hur de verkligen såg ut.
Efter vi lämnat dem så stötte vi på en tokig fransyska som inte kunde någon engelska alls, men vi hörde marmotte, marmotte....och en massa andra franska ord. Då gick det upp ett ljus för mig att det var djuren hon frågade om och vi pekade henne mot där vi sett dem.
Senare kom jag ihåg att min regnjacka är av märket Marmot och att det måste betyda "murmeldjur".

Varför berättar jag det här? Jo, efter gårdagens inlinesåkande och senare även cyklande i hällregn så saknade jag bra regnbyxor och nu idag har jag varit och köpt ett par av märket Marmot på Femmans sport. Nu har jag inga ursäkter alls att inte träna i uselt väder!

Inga kommentarer: