2007-07-08

Vansbrosimningen 2007

Efter lite letande så fick jag tag i en reskompis, Mathias, som också skulle simma Vansbrosimmet så vi delade bil upp på lördagseftermiddagen. Åkte vid 15-tiden från Göteborg och tuffade in i Vansbro framåt 20:30. Mathias hade ordnat boende i skolan brevid ishallen. Perfekt! Riktigt tråkigt väder så vi var mest inomhus och läste böcker och tidningar. Inte alls samma stämning som förra året. Vädret gör otroligt mycket.
Lugnt och skönt på söndagen. Min start var ju inte förrän 13:30 så frukost i lugn och ro, hämta ut nummerlappen och sen var det bara att vänta på starten.
Vis från förra året då jag fick smärtsamma skavsår i armhålorna från våtdräkten så tejpade jag området med hudtejp. Ännu mer vis efter ännu en simning med skavsår även denna gång, så ska jag prova med vaselin nästa gång. Alternativt att jag faktiskt kastar min billigast möjliga sunkiga våtdräkt inhandlad på Stadium och köper en riktig Ironmanvåtdräkt. Om mina triathlonplaner håller i sig så blir det nog så.
Startnummer: 3581
Tid: 1:14:51
Placering: 1668 av 3181
När man har några hundra meter kvar så ser man en stor klocka vid målet. Jag insåg då att om jag öser på så kommer jag under 75 minuter. Min absolut snabbaste sträcka :D
Nästa gång ska jag under 60 minuter! Om jag bara lär mig crawla så är det problemet löst...för att köra triathlon så behöver jag kunna crawla så det är inget snack om saken!

Inga kommentarer: