2008-03-08

Fokusera på några få tävlingar

När jag först lade upp årets tävlingsplan så var det cirka 30 tävlingar inlagda och eftersom det är väldigt få under vinterhalvåret så blir det i princip en tävling varje vecka under sommarhalvåret. Inte så smart om man vill satsa på placering i det övre skiktet. Efter varje tävling där jag gått för fullt så behöver jag ungefär 1 veckas vila med lättare träning innan jag är igång igen vilket betyder att jag knappt hinner träna något alls mellan tävlingarna.
Nu rensar jag ganska hårt bland tävlingarna. Fokus ska ligga på några få. Om det sedan blir fler tävlingar så blir de mer som träning och för att ge erfarenhet.
Tävlingar i fokus:
-Vasaloppet Öppet spår - 24 feb.
-Stockholm Marathon - 31 maj
-Vätternrundan - 13 juni
-Åre Extreme Challenge - 28 juni
-Vansbrosimningen - 13 juli
-Kalmar Triathlon - 2 aug.
-Dalsland Kanotmarathon+ - 9 aug.
-Femmans Multisportrace - 13 sept.
-Lidingöloppet - 27 sept.
Tävlingar som jag ej bestämt hur jag ska göra med än:
-Kristinehamn Adventure Race - 16 aug.
-Göta Kanal-loppet - 7 sept.
Träningstävlingar:
-FK Herkules Skogsdåd - 20 april
-FK Herkules KM Orientering - ? maj
-Göteborgsvarvet - 17 maj

Inga kommentarer: