2008-03-31

Träning Stockholm Marathon vecka 18

Nu har jag klarat av 17 veckor av Anders Szalkais 26-veckorsprogram på marathon.se. Bara 9 veckor kvar och jag känner mig inte helt övertygad av att jag klarar av 3 timmar på ett marathon, men samtidigt så är det ju just 9 veckor kvar och en del tid kvar för att komma i ordentlig form.
Jag har följt programmet till ungefär 50%, tyvärr missat många av de viktiga långpassen och lagt in en del alternativ träning så som längdskidor, paddling och cykling. De sista 9 veckorna måste jag strikt följa programmet för att klara av mitt högt uppsatta mål: under 3 timmar på marathon!
Vecka 18 är en lugnare vecka för att vila upp kroppen inför de kommande veckorna med hårdare träning. Skönt! Efter gårdagens pass så har jag oroväckande ont på baksidan av knät och det gör ont när benet vrids. Löpning fredag, lördag och söndag med ökande intensitet kanske tog ut sin rätt :-)
Den här veckan så kommer det långa intervaller, långa backintervaller, kort lätt distanslöpning och avslutas med ett långpass på 26 km. Alltså, hela 3 dagars vila! Jippi! :D

Inga kommentarer: