2008-03-26

Gmail unread mails

Jag har precis bytt mitt gamla mailsystem och gått över helt till Gmail. Det är grymt smidigt att alltid ha tillgång till alla mail överallt och samtidigt även ha möjligt att fortsätta använda mitt gamla mailprogram, dvs. Outlook.
Tyvärr så kan jag inte skrota Outlook än eftersom min Palm Treo synkar kalendern mot det programmet, men så fort Google får till en smidigt synk mot Google Calendar för mobiler så kastar jag ut Outlook. Nu synkar jag redan Outlook mot Google Calendar och det funkar fint.
Nu till en av de få dåliga sidorna med Gmail: Att snabbt få upp en lista med alla olästa mail.
Det finns en label som heter unread, men man får inte längre skapa en label som heter samma som en system-label. Alltså för att se sina olästa mail så måste man söka fram dem med label:unread eller det lite kortare l:unread.
Efter lite sökande på nätet så har jag äntligen hittat en lösning som funkar.
Skapa ett filter och ställ in föjande:
Has the words: is:unread
Gå till nästa sida. En varning dyker upp. Tryck bara ok.
Jag har valt att sätta en speciell label som heter: @unread
@ gör att den hamnar längst upp i listan med labels.
Testa det du! :-)

Inga kommentarer: