2008-03-05

Certifierad Java-utvecklare!

Har precis kommit hem från CornerStone som håller i certifieringar och där jag idag klarade av min Java-certifiering: Sun Certified Programmer for the Java Platform, Standard Edition 6 (SCJP)! Så skönt. Jag blev faktiskt mycket gladare än vad jag trodde jag skulle bli :-) Har ju mer eller mindre pluggat i ett år för det så äntligen är det gjort. För att bli godkänd skulle man ha 65% rätt och jag hade 72%.
Jag får tyvärr inte prata om innehållet i testet, men de böcker som finns just för att klara av certifieringen får med det mesta. Sen vet jag ju inte vilka frågor jag hade rätt och fel på. Det får man inte reda på. Jag var grym på Generics och Collections och fick 100% rätt, men resten var det si och så med :D
Det betyder att jag nu kan börja att studera inför nästa certifiering. Kanske blir ännu en Java-certifiering eller så blir det lite .NET. Vi får se... Nu blir det rast vila ett tag från sånt pluggande.

Inga kommentarer: