2008-03-28

Google Calendar

Google Calendar är ännu en tjänst från mäktiga Google. Självklart i Beta-status, men det är det mesta från dem just nu. Kalendern funkar riktigt bra så som jag använder den, dvs. synkar upp info från Outlook som jag synkat med min handdator. Jag låter ännu inte Outlook synka ner info från kalendern eftersom jag håller på och testar och lekar lite.
Information om hur man synkar olika program med Google Calendar hittar du här (klicka på sync):
http://www.google.com/support/calendar/
Det som är tillgängligt från Google är i skrivande stund synk mot Outlook och mot Blackberry.
Däremot så finns det en uppsjö med tredjepartsleverantörer som har olika tjänster för att synka det mesta mot Google Calendar så jag tror inte det dröjer länge innan Google levererar fler synkklienter för de flesta plattformar. Jag söker ju mest något som funkar med Palm Treo.
Goosync har en produkt som sägs fungera med Treo, men jag tycker inte om att skicka all min data via en server som står utanför Google. Läs mer här: http://www.goosync.com/

Inga kommentarer: